Vinylové hodiny škoda octavia

Škoda Octavia na vinylu edice pro fanoušky a sběratele...

 Škoda Octavia je automobil nižší střední třídy vyráběný českou automobilkou Škoda Auto. Typ Octavia se vyrábí od roku 1996, aktuálně ve své čtvrté generaci představené roku 2019. Postupně se stal nejprodávanějším vozem značky, do konce roku 2019 vzniklo přes 6 milionů vozů všech generací.....

Pžedstavujeme 

Dostupnost Skladem
Kód: 102
489 Kč
Vinylové hodiny škoda octavia
skoda octavia s cifernikem
Akce Novinka Tip

Škoda Octavia je automobil nižší střední třídy vyráběný českou automobilkou Škoda Auto. Typ Octavia se vyrábí od roku 1996, aktuálně ve své čtvrté generaci představené roku 2019. Postupně se stal nejprodávanějším vozem značky, do konce roku 2019 vzniklo přes 6 milionů vozů všech generací.

První generace vozu se objevila na trhu roku 1996, nejprve jako liftback. Šlo o první zcela nový automobil značky od jejího převzetí koncernem Volkswagen. Roku 1998 doplnila nabídku varianta Combi. V modelovém roce 2001 prošla Octavia faceliftem. V roce 2004 byla na trh uvedena druhá generace vozu, která modernizací prošla na sklonku roku 2008. První generace byla po představení následníka dále úspěšně prodávána pod názvem Octavia Tour. V závěru roku 2010 byla její výroba ukončena a pod názvem Octavia Tour II se do nabídky dostala Octavia druhé generace, technicky totožná s modernizovaným provedením, ale s vnějším vzhledem odpovídajícím stavu před modernizací v roce 2008. Tento model však nebyl příliš úspěšný i proto, že byl nabízen pouze s benzínovými motory o objemu 1,4 a 1,6 l. Dalším důvodem je určitě i to, že již v roce 2012 byl nahrazen modelem Rapid. Třetí generace Octavie se objevila na sklonku roku 2012, v roce 2017 prošla faceliftem a v srpnu 2017 se stala třetím nejprodávanějším autem Evropy.[2] Čtvrtá generace Octavie pak debutovala 11. listopadu 2019 na akci v pražském Veletržním paláci].

Kromě klasického liftbacku se Octavie prodává i jako kombi (Octavia Combi), kombi s náhonem všech kol (Octavia combi 4x4 I. a II. generace a oplastovaná verze Scout II. generace), liftback s náhonem všech kol (Octavia 4x4 I. generace) nebo designově mírně odlišená sportovní verze s výkonnějším motorem (Octavia RS). Zkratka RS znamená Rally sport. Ve čtvrté generaci debutovala i verze Octavia iV s plug-in hybridním pohonem.

První generace (1U)

Škoda Octavia I
Modernizovaná Octavia 1. generace z let 2000–2010
Modernizovaná Octavia 1. generace z let 2000–2010
Výrobce Škoda Auto
Koncern Volkswagen Group
Roky produkce 19962004/2010 jako Octavia Tour
Místa výroby Česko Česko
Modernizace 1998; 2000, vydávaný jako modelový rok 2001; 2009
Nástupce Škoda Octavia II
Generace 1.
Příbuzné vozy Volkswagen Golf
Volkswagen Bora
Audi A3
SEAT León
Seat Toledo II
Volkswagen New Beetle
Audi TT
Konkurence Renault Mégane
Fiat Brava
Opel Astra F, Citroën Xsara
Karoserie 5D liftback, 5D kombi
Designér Dirk van Braeckel
Druh pohonu přední náprava nebo 4x4 (pomocí spojky Haldex)
Třída Nižší střední
Platforma VW Golf A4 (PQ34)
Technické údaje
Délka 4511 mm
Šířka 1731 mm
Výška 1429 mm
Rozvor 2512 mm
Objem zavaz. prostoru 528 (liftback)
548 (kombi)
Počet míst 5 nebo 4 pro kategorii N1
Objem nádrže 55 l
EuroNCAP 4 (2001)
Motor
Objem 1,4–2,0
Počet válců 4
Výkon 44–142 kW
Převodovky
Převodovka 5°, 6° manuální nebo 4° automatická
Některá data mohou pocházet z datové položky.
Škoda Octavia z let 1996–2000
Faceliftovaná Škoda Octavia ve verzi RS

Práce na voze začaly již v roce 1992, kdy vznikly první studie vozu kompaktní třídy na bázi Golfu III. Od prvního návrhu se uvažovalo o větším typu, jemuž v roce 1993 přisoudili namísto podlahové části Golfu III novou koncernovou platformu určenou pro Golf IV, která se stala základem i pro Audi A3. Tehdy začal skutečný vývoj Octavie. V roce 1994 byly postaveny a odzkoušeny první prototypy.

Prvními, kdo se oficiálně seznámili s novým vozem Škoda Octavia vyráběným v právě dokončené nové hale, byli 4. dubna 1996 členové poroty soutěže Evropské auto roku. Značka si velmi přála a potřebovala, aby vůz uspěl na mezinárodním fóru. Byl to po letech opět zcela nový typ (model Felicia vycházel stále ještě z předcházejícího Favorita) a byl vnímán jako významný mezník.

Za vzhled vozu odpovídalo oddělení vývoje automobilky. Autor designu byl Dirk van Braeckel, přispěl i Luc Donckerwolke (Lamborghini Murciélago, Lamborghini Gallardo),[5] návrh byl ještě přepracován týmem v Česaně. Velký důraz byl kladen na bezpečnost, takže se počítalo nejen s předními, ale také s bočními airbagy, které byly do té doby běžné pouze ve vozech vyšších tříd.

Nový závod pro Octavii otevřel prezident Václav Havel 3. září 1996. A téhož dne byla i oficiálně zahájena montáž automobilu.[6] Robustní maska chladiče vyjadřovala solidnost a luxus a předznamenávala všechny budoucí vozy Škoda. V prestižní anketě „Car of the year“ 1997 skončil model na 4. místě z 29 nominovaných kandidátů.

V únoru 1998 byla představena oficiálně Škoda Octavia Combi.[6]

V roce 1999 se začala vyrábět Octavia Combi ve verzi 4×4[6] a v roce 2001 i liftback (přiřazení zadní nápravy obstarává spojka Haldex, která se uvádí v činnost při prokluzu přední nápravy). V roce 2000 proběhla modernizace, která upravila vzhled vozu. Zároveň se představila nejvyšší výbava „Laurin & Klement“ (do faceliftu v roce 2000 se lišila od běžných verzí hlavně čirou optikou předních světlometů a světlým interiérem). V roce 2000 byl uveden i model RS, který měl motor 1,8T s výkonem 132 kW (180 koní).[6] V roce 2002 verzi RS doplnilo i kombi.[6]

Dne 17. února 2004 byla vyrobena miliontá Octavia[7] a od tohoto roku byla první generace prodávána pod názvem Octavia Tour.[8] V září r. 2006 se pouze pro řecký trh objevila i nejsilnější verze jedničkové Octavie vycházející z modelu RS, která měla motor 1,8T s výkonem 142 kW (193 koní). Poslední modernizace proběhla v roce 2009.[8] Omezila se na nové potahové látky Eminent a Graham z modelu Octavia druhé generace a dále zpětná zrcátka či nový volant z modelu Roomster/Fabia II a poté i jiný způsob otevírání víčka palivové nádrže (nově se víčko otevíralo manuálně zvenčí oproti dřívějšímu elektrickému ovládání pomocí tlačítka z palubní desky). Vedle druhé generace Octavie vydržela první generace v prodeji ještě dalších více než šest let a s celkovým počtem 1 442 126 kusů skončila její výroba 10. listopadu 2010.[8][9] V tento den bylo vyrobeno „dalších posledních“ zhruba 40 kusů, ačkoli již den předem byl prezentován konec výroby s kyticí na jiném automobilu.[10][11]

 

 

 

Motory

Benzinové motory

Název Objem Vál./
vent.
Typ Kód motoru Výkon Točivý moment Převodovka K. spotřeba Max. rychlost 0–100 km/h Výroba
1.4 MPI 1397 cm³ 4/8 OHV AMD 44 kW (60 k) při 4500 ot./min 120 Nm při 2500 ot./min 5°man. 7,4 l 156 km/h 18 s 04/1999 – 03/2001
1.4 16V 1390 cm³ 4/16 DOHC AXP, BCA 55 kW (75 k) při 5000 ot./min 126 Nm při 3800 ot./min 5°man. 6,7 l 171 km/h 15,3 s 09/2000 – 12/2010
1.6 i 1598 cm³ 4/8 SOHC AEE 55 kW (75 k) při 4600 ot./min 135 Nm při 3200 ot./min 5°man. 7,6 l 172 km/h 14,8 s 09/1996 – 09/2004
1.6 i 1595 cm³ 4/8 SOHC AEH, AKL 74 kW (100 k) při 5600 ot./min 145 Nm při 3800 ot./min 5°man. / 4°aut. 7,8 l / 8,5 l 187 km/h / 190 km/h 11,7 s / 13,8 s 02/1997 – 12/2007
1.6 i 1595 cm³ 4/8 SOHC AVU, BFQ 75 kW (102 k) při 5600 ot./min 148 Nm při 3800 ot./min 5°man. / 4°aut. 7 l 190 km/h 11,8 s 11/2000 – 12/2010
1.8 20V 1781 cm³ 4/20 DOHC AGN 92 kW (125 k) při 6000 ot./min 170 Nm při 4200 ot./min 5°man. / 4°aut. 8,4 l / 9.2 l 201 km/h 10,6 s / 12,6 s 09/1996 – 07/2000
1.8 T 1781 cm³ 4/20 DOHC AGU, ARX, ARZ, AUM 110 kW (150 k) při 5700 ot./min 210 Nm při 1750–4600 ot./min 5°man. / 4°aut. 7,9 l / 9 l 215 km/h / 217 km/h 8,4 s / 9,9 s 08/1997 – 12/2010
RS 1.8 T 1781 cm³ 4/20 DOHC AUQ 132 kW (180 k) při 5500 ot./min 235 Nm při 1950–5000 ot./min 5°man. 8 l 235 km/h 7,9 s 05/2001 – 01/2006
2.0 MPI 1984 cm³ 4/8 SOHC AEG, APK, AQY, AZH, AZJ 85 kW (115 k) při 5200 ot./min 170 Nm při 2400 ot./min 5°man. / 4°aut. 8 l / 8,9 l 198 km/h / 195 km/h 10,8 s / 12,6 s 04/1999 – 05/2007

Dieselové motory

Název Objem Vál./
vent.
Typ Kód motoru Výkon Točivý moment Převodovka K. spotřeba Max. rychlost 0–100 km/h Výroba
1.9 SDI 1896 cm³ 4/8 SOHC AQM, AGP 50 kW (68 k) při 4200 ot./min 133 Nm při 2200–2600 ot./min 5°man. 5,2 l 161 km/h 19,2 s 06/1997 – 12/2003
1.9 TDI 1896 cm³ 4/8 SOHC ALH, AGR 66 kW (90 k) při 4000 ot./min 210 Nm při 1900 ot./min 5°man. / 4°aut. 5 l / 5,3 l 182 km/h / 176 km/h 13,7 s / 15 s 09/1996 – 03/2010
1.9 TDI 1896 cm³ 4/8 SOHC ASV, AHF 81 kW (110 k) při 4150 ot./min 235 Nm při 1900 ot./min 5°man. 5 l 192 km/h 11 s 08/1997 – 01/2006
1.9 TDI PD 1896 cm³ 4/8 SOHC AXR,ATD 74 kW (100 k) při 4000 ot./min 240 Nm při 1800–2400 ot./min 5°man. 5,1 l 191 km/h 11,8 s 10/2005 – 12/2010
1.9 TDI PD 1896 cm³ 4/8 SOHC ASZ 96 kW (130 k) při 4000 ot./min 310 Nm při 1900 ot./min 6°man. 5,2 l 207 km/h 9,7 s 09/2002 – 09/2004

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole:

Bezpečnostní kontrola